Németh Tibor – Cégtulajdonos, Ügyvezető

A mottóm: Neked lehetőség, Nekem kihívás – Neked megoldás, Nekem megnyugvás.
Szeretek informatikai rendszereket tervezni és a terveket meg is valósítani egy jó csapatban. Örömet okoz, amikor egy rendszer sok munka után megszületik, elindul, teszi a dolgát, amit tennie kell. Motiválnak a megoldandó problémák, informatikai kihívások.
15 év gyakorló üzemeltetői tapasztalattal a hátam mögött a legkülönbözőbb informatikai problémákkal találkoztam már. Dolgoztam banki rendszereken éppúgy, mint mikrovállalkozások hálózataival, munkaállomásaival, vagy éppen virtuális környezetben üzemelő szerverekkel.
Nem vagyok sem Microsoft hívő, sem Linux hívő. Mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya. Mindegyik jó, de mindegyik lefagyhat, és a lényeg: mindegyiket üzemeltetni kell. Az a fontos, hogy a kiválasztott rendszer igazi megoldást jelentsen az adott feladatok ellátására, természetesen figyelembe véve az ügyfél pénzügyi lehetőségeit. A megoldás tekintetében a költséghatékony, praktikus, gyakorlatias megoldásokat keresem az ügyfeleink érdekeit messze szem előtt tartva.
Manapság talán az informatika az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat. Talán azért is kötöttem ki az informatikánál, mert innovatív ember vagyok, aki nagy hangsúlyt fektet az új technológiák megismerésére és bevezetésére. Aki szeret új dolgokat, új módszereket kigondolni, felfedezni. Nekem az informatika ilyen terület, van benne egy kicsi a jövőből, de ugyanakkor megbízható, kipróbált, stabil alapokon kell nyugodnia a rendszernek.
Két kedvenc területem az informatikán belül: a virtuális környezet kiépítése, mellyel nem kevés költséget lehet megtakarítani, illetve az adatok biztonsága, mentési rendszerek kialakítása. Nem győzöm eleget mondani az ügyfeleinknek, hogy ha Lenin rendszergazda lett volna, akkor azt mondta volna: „Menteni! Menteni! Menteni!”
Akinek már volt komoly adatvesztése, az tudja csak igazán, milyen fontos a megfelelő mentés.
Ha csak egy konkrét probléma megoldásával keresnek is meg az ügyfelek, igyekszem tájékoztatni őket a rendszerük gyenge pontjairól, hogy elkerülhessék a jövőben a komoly problémákat, amelyek súlyos kiesést okozhatnak a munkafolyamataikban.
Meglévő ügyfeleinkkel mind-mind hosszú távú kapcsolatban dolgozunk. Bízom benne, hogy Önnel is ilyen kapcsolatot tudunk kialakítani.
Németh Marianna – Cégvezető

A célt mindig szem előtt kell tartani. Ám részletekből áll össze az út a célig, ezért fontos a részletekre odafigyelni.
1998-as megalakulásától kezdve a cégben dolgozom, 2006-tól vagyok a cég vezetője. Matematika – fizika szakos tanárként, mérlegképes könyvelőként és szakközgazdászként végeztem. Több, mint 10 éven át tanítottam felnőtteket, többek között informatikát is. Innen ered a kapcsolatom az informatikával. A tanítás mellett kezdtem el besegíteni a cégbe, hogy kihasználjam a szabadidőmet. Aztán egyre jobban beleástam magam a processzorok és winchesterek világába. Könnyen ment, mert érdekelt. A férjem mindig azon nevetett, mikor elmentünk pl. nyaralni, hogy a strandon minden nő kezében Nők lapját, Kiskegyedet vagy Blikket lát, addig nálam biztos, hogy Computer Panoráma, vagy PC World volt.
Ahogy a cég nőtt, egyre több munkám lett benne, egyre több időt követelt. Így néhány év után teljesen felhagytam a tanári pályával. Ettől kezdve 100 %-ban csak a cégre koncentráltam. Az én munkám nagyon változatos, ezt élvezem benne leginkább. Cégvezetőként mindenhez érteni kell egy kicsit.
Olyan dolgokat is észreveszek, amelyek felett sokan elsiklanak, pedig a részletek nagyon fontosak. Például: egy folt az estélyi ruhán nem csorbítja a bál fényét, de a ruha viselőjének kellemetlen perceket okoz. Egy banánhéj a cipőtalp alatt sokszor végzetes lehet. A mindennapi rutin darálójában bizony könnyen előfordul, hogy a cégvezetők nem vesznek észre dolgokat, melyek fontosak.
Szeretek előre gondolkodni. Szeretem a dolgokat időben elvégezni.
Megértem a problémákat és gyors megoldásokat találok rájuk. Hamar észreveszem, hogy mi az, ami nem jól működik, melyek a gyenge pontok egy rendszerben. Ilyenkor munkatársaimmal együtt gondolkodunk azon, hogyan lehetne az adott dolgot jobban, ésszerűbben, olcsóbban, gyakorlatiasabban, egyszerűbben megoldani. Vagy egyszerűen csak a jót jobbá tenni. Mindig igyekszünk több alternatívát az ügyfelünk elé tárni, az elvárásaihoz, az igényeihez és a pénztárcájához igazodva. Mindig szem előtt tartjuk, hogy ár / érték/ teljesítmény arányában a legjobb lehetőségeket javasoljuk. Nem lövünk ágyúval verébre. Az sem célravezető – hosszútávon többe kerülhet – ha alul tervezünk egy rendszert.
Hiszem, hogy az előre gondolkodás és a váratlan helyzetek gyors, szakszerű megoldása a jövő sikerének egyik kulcsa. Ebben szeretnék Önnek is segíteni a csapatommal.
Lenkei Tibor – IT szakértő

Ohh, fényképezés? Most nem érek rá, dolgozom!
A biztonság a számítástechnika egyik fő pillére. E nélkül inog minden, ami ráépül.
Eleinte csak a játékot jelentette számomra a számítógép. Egész fiatalon a bátyám Commodore64 gépén játszottam rengeteget, majd a sokkal jobb Amigán. Később a bátyám vett egy PC-t és a játék leírásokat tartalmazó magazinok helyett a szakmai Chip és PCWord számítógépes újságokat kezdett venni, így ezeket olvasgattam. Érdekesek voltak ezek a cikkek. Sokat tanultam belőlük.
Hamarosan meg is látszott az eredménye. Amikor a suliban a számítógépekkel gond volt, és segíteni kellet, akkor meg tudtam oldani a felmerülő problémákat.
Már középiskolába jártam, mikor elhatároztam, hogy nem a közgazdaságtan, hanem a inkább az informatikus pályát fogom választani.
Otthon volt a legjobb tanuló terep. Rögtön a mélyvízbe kerültem. Mire a saját otthoni több gépes hálózatunkat kiépítettem, már szinte mindent elolvastam hozzá és szakértője lettem a témában.
Az első informatikus képzésemet a Számalkon kezdtem, ahol nagyon jó volt a hálózati ismereteket oktató tanár. Innentől már egyértelmű volt, hogy mi lesz az én szakterületem.
A mai napig a hálózatok kiépítése, és biztonságossá tétele a legérdekesebb számomra az informatikából. Egy jól megtervezett hálózat, jó beállításokkal sokkal kényelmesebbé, gyorsabbá és teszi a cégek gépeinek működését. A biztonsági beállítások fontosságát nap mint nap tapasztalom.
Örömmel segítem a cégvezetőket azzal, hogy a háttérben stabilan futó informatikai parkot biztosítok, és nekik csak a saját cégük irányításával kell így foglalkozniuk.
Szauer Márton – IT szakértő

„A fejlődésben hiszek.”
Fejlődés pedig nem lehetséges új kihívások, új problémák, új megoldások nélkül.
Több mint 20 éve foglalkozom informatikával, a szakma majd minden szegletét bejártam a fejlesztéstől az üzemeltetésig, a tervezéstől a kivitelezésig.
Mégis leginkább, az informatikai biztonság területe és a mögötte lévő technológia lett kedves a szívemnek, hiszen az átlagos, de akár a profi felhasználók is egyaránt ki vannak téve az adatvesztés vagy pl. a vírustámadások veszélyeinek.
Az informatikai biztonság, a védelem fogalmaival, értelmezésével és pontos meghatározásával sokan nem szeretnek törődni. Talán ebben néhány esetben a „Költő vagyok – mit érdekelne engem a költészet maga….” (József Attila. Ars Poetica) meggondolás is közrejátszik. ….és hát valljuk be: kényelmesebb nem törődni a kockázatokkal.
Én ebben tudok segítséget nyújtani. Ne akkor kelljen „tüzet oltani”, mikor már beütött a baj, hanem ha lehet minimalizáljuk a lángok felcsapásának kockázatát.
Mindig arra törekedtem, hogy köztem és az Ügyfél között a bizalmi kapcsolaton kívül a kommunikáció is jól működjön. Ha nem értjük meg egymást, vagy elbeszélünk egymás mellett, azzal időt és pénzt veszítünk, nem beszélve az ezzel járó fáradsággal. Ha valami probléma van, ugyanolyan fontosnak tartom megoldani, mint tájékoztatni az illetékest. Elmagyarázni érthető módon, magyarul, a szakzsargont mellőzve úgy, hogy mindenki számára világos legyen.
A mai napig megtorpanok és csodálattal gondolok azokra a tudósokra, matematikusokra, fizikusokra, mérnökökre, akik letették egy működő információ technológiát használó világ alapjait.
„S mivel a játékok szocializációs funkciója alapvető jelentőségű, meglehet, hogy éppen az információs ipar játéktermékei adják meg a döntő, visszavonhatatlan lökést a homo informaticus evolúciójához.”
– Mérő László
Oláh Krisztián – Rendszergazda

„Fejlődésben van a jövő.”
Az életkorom sajátosságánál fogva gyakorlatilag én már az informatika világába születtem bele. A szakközépiskolában remek tanárok segítségével emelt szinten tanultam az informatikát és az angol nyelvet.
A Linux-xal a szakma tanulása közben találkoztam. Már akkor tudtam, hogy számomra ez a jövő, nekem ezzel kell foglalkoznom. A legjobban az tetszett meg benne, hogy léteznek ingyenes disztribúciók, amelyekkel nagyon jó kis web-, fájl-, levelező- stb. szervereket lehet készíteni, amelyek beton stabilan és extra gyorsan üzemelnek. Azóta jó pár sikeresen konfigurált Linux szervert tudhatok a hátam mögött, amelyek gyorsan, és akadálymentesen teszik a dolgukat a mai napig.
A különböző operációs rendszerek és szoftverek konfigurálása mellett, számos számítógépet állítottam össze, amely számomra egyfajta kikapcsolódásnak minősül. Ezektől eltekintve érdekelnek még a különböző elektronikai áramkörök készítése, forrasztás és az autóelektronika is.
Az informatika egy olyan terület ahol fontos, hogy naprakészek legyünk, és a problémákkal szembenézzünk, és azokat megoldjuk. Az állandó fejlődés és innováció elengedhetetlen ebben a szakmában, ezért nagyon sokat olvasok, akár külföldi oldalakat is.
Számomra örömet okoz, ha segíteni tudok akár az idősebb korosztálynak is, hogy eligazodjanak az informatika csodálatos világban. Ez a szakma a sok információ és tapasztalat mellett leginkább türelmet és precizitást igényel.
Adorján Katalin – Kereskedelmi asszisztens

Kezdetektől emberekkel foglalkoztam. Fontos volt számomra vevőinkkel a személyes kapcsolattartás. A számítástechnika mindig közel állt hozzám, szerves részévé vált a munkámnak. Elsősorban felhasználóként mélyedtem bele. Aztán jött a Suriel Kft., és elkezdtem ismerkedni a processzorok, memóriák világával. Örömmel tölt el, hogy egy ilyen jó csapatban dolgozhatok egy innovatív cégnél.
Olvastam egy érdekes mottót: „Az legyen a célod, hogy a feladathoz értéket adj hozzá, felülmúlva az elvárásokat. Ez egyformán igaz a kérdésekre, feladatokra, kezdeményezésekre, bármi más munkára, amivel bármikor is megbíznak.” Ennek megfelelően szeretném a munkahelyi feladataimat végezni.
A cég számára és így nekem is legfontosabb az elégedett ügyfél. Mitől lesz elégedett? Ha megértjük, felmérjük a problémáját, végigvisszük a megoldáshoz vezető folyamatot, és kedvező visszajelzést kapunk tőle.
Novák Norbert – Rendszergazda

A 90-es évek elején kezdtem érdeklődni a személyi számítógépek iránt. Az első ilyen gépem, ha lehet annak nevezni a Commodore 64-es volt. Ezt folytatta az Amiga 500-as, majd 1998 környékén építettem össze az első PC-et, ami egy 200-as MMX volt és onnantól kezdve nem volt megállás.
Tudtam, hogy ezzel szeretnék foglalkozni. Viszont azt nem, hogy ezen belül milyen terület lesz az enyém. Próbálkoztam a programozással, amit már a C-64- es korszakban kezdtem a BASIC program nyelvvel. Tovább léptem a multimédia fejlesztések irányába, mert érdekelt a honlap fejlesztés, ami akkoriban nagyon felkapott munka lett. De az érdeklődésem a különböző hardver és szoftverek iránt sokkal erősebb volt és mindig csak az újdonság érdekelt, ami időközben nagyon felgyorsult. Kevés volt a PC nekem. Minden multimédiás eszközt ki akartam próbálni. Így kanyarodtam az IT support irányába. Izgalmasabb volt nekem emberek között mozogni, mint egy sötét szobában a gép előtt programozni. Megjegyzem, azzal sincs baj mielőtt megbántanám programfejlesztő kollégáim. Csak nem nekem.
Sokkal nagyobb örömet okozott, ha segíthetek olyan embereknek, akik csak barátkoznak ezekkel az eszközökkel. Jó dolognak tarom, ha az emberek nyitottak az újdonságokra kortól és nemtől függetlenül. Sőt minden tisztelem az idősebb korosztálynak, akik nem ebben nőttek fel, de meg szeretnék tanulni az új hardverek és szoftverek használatát.
Sok időt fordítok a különböző hardverek és szoftverek tesztelésére. Igyekszem minél több információt szerezni részben a kollégáktól, részben a különböző szakirodalmakból, fórumokból, részben pedig saját tapasztalataimból. Így képes vagyok folyamatosan fejlődni, és naprakész tudással állni az ügyfelek rendelkezésére. Fontos a számomra, hogy az ügyfelünk elégedett legyen a munkánkkal. Ha egy rendszer jól működik és gördülékenyen lehet a felmerülő problémákat megoldani, akkor az irodai munka is gyorsan, kényelmesen és hatékonyan megy előre.
Kozó József – Rendszergazda

1989-ben láttam meg a napvilágot pendrive-val a kezemben, processzorral a szívem helyén. Már ekkor éreztem, hogy az informatikával való kapcsolatom nem csak futó kaland lesz. Így is lett, és ma már rendszergazdaként dolgozom. És miért pont rendszergazdaként?
A válasz egyszerű, szeretem a kihívásokat és a változatos munkát, ugyanis ezek megkövetelik a kreativitást. Az ember hajlamos azt hinni, hogy a rendszergazda egész nap a gép előtt ül egy sötét szobában, és meredten bámul egy monitorra. Régen még igaz is volt rájuk ez a kép, de mára már sokkal több mindent kell csinálniuk.
Tudniuk kell gépeket szerelni, érteni mindenféle program kezeléséhez, telepítéséhez, csúszni másznia mindenfajta zeg – zúgba, ha éppen a helyzet úgy kívánja, kábelrengetegen átlátni, ismernie kell az operációs rendszerek minden nyűgjét- baját , napra kész tudással kell rendelkeznie minden téren ami érinti az informatikát, és még sorolhatnám gyakorlatilag a végtelenségig , de a legnehezebb (és a rendszergazdák 90% most erősen bólogatni fog), hogy mindezek mellett még az Ügyféllel illetve úgynevezett Userrel is meg kell találnia a közös hangot. A legtöbbjüknek talán ez a legnehezebb része.
Tudniillik, nincsen rendszergazda user nélkül. A közöttük lévő ellentét az esetek 99 %-ban a nem megfelelő kommunikációból adódik. Miért is? Mert ugye a legtöbb ügyfél általában a szakember elmondásából csak a vastagon kiemelt részt érti, a többit csak a felhasználók 10%-a érti:
„A winchesteren van 14 bad sector, ráadásul még az eseménynaplóban látni, hogy a rendszer összeomlott 2012.09.10 – én a 0x8db7000 memóriacímre hivatkozva. Valószínűleg azért lassú a gép, mert valami spyware lehet rajta , ja és a raid 1 szétesett, ötezer forintot kérnék. ”
Sajnos a legtöbb ember nem kap megfelelő tájékoztatást a tényleges problémáról. Pedig az is hozzátartozik a rendszergazda feladatához. Az orvos sem azt mondja, hogy Önnek febris catarhalis epidemica –ja van, hanem azt mondja, hogy Ön influenzás, pihenjen sokat, és vegyen be minden nap egy szemet ebből és ebből a gyógyszerből.
Én mindig arra törekedtem, hogy köztem és az Ügyfél között a bizalmi kapcsolaton kívül, jó legyen a kommunikáció. Ha nem értjük meg egymást, vagy elbeszélünk egymás mellett, azzal időt és pénzt veszítünk, nem beszélve az ezzel járó fáradsággal. Ha valami probléma van, ugyanolyan fontosnak tartom megoldani, mint tájékoztatni az illetékest. Elmagyarázni érthető módon, magyarul, úgy, hogy mindenki számára világos legyen.
Fontosnak tartom, hogy a problémákat minél gyorsabban és hatékonyabban tudjam elhárítani, és ha minden kötél szakad, valami megoldás akkor is legyen, az ügyfél maximális elégedettsége mellet. Mert az ügyfél nem maradhat gép nélkül, nyomtatás nélkül stb. Hisz „Olyan nincs, hogy nincs”. Itt lép érvénybe egy ember kreativitása, problémamegoldó készsége. Ha Ön ehhez engem választ, itt megtalál.
Tar Gábor – Rendszergazda

Általános iskolás korom óta foglalkoztat az informatika, ugyanis akkor kaptam meg az első számítógépemet és ezáltal megszerettem a tantárgyat is. Mivel más nem igazán érdekelt sem akkor sem most, úgy döntöttem ezzel akarok foglalkozni a későbbi tanulmányaim során.
Valamiért konkrétan a Windows távoli asztali kapcsolat szolgáltatása keltette fel az érdeklődésem a számítógépes hálózatok iránt, tetszett, hogy szinte bárhol bármikor elérhetőek a számítógépen tárolt adatok, ugyanis szeretek mindent számítógépen tárolni. Nem szeretem a noteszt.
Szerintem ez egy olyan szakma, ami mindig tele van új lehetőségekkel, a lehetőségekhez problémák társulnak, a problémák megoldásával pedig rengeteg tudás és tapasztalat szerezhető, tehát minden probléma egy kihívás. A másik fontos szempont a munkám végzése során, hogy ha csinálok valamit, azt jól megcsináljam, jól működő rendszert adjak ki mindig a kezem közül.